Daisypath Anniversary tickers

Tuesday 9 August 2011

AIRMATA JADI TEMAN SAAT HATI PEDIH.

Malam ini..
Menangis lagi..
Rasa sakit hati membuatkan aku
seringkali menangis..
Kadangkala aku sendiri tidak memahami perasaanku..
Airmata jadi temanku disaat aku tidak mampu menanggung kepedihan hati.

Kenapa begitu susah ?
Detik ini menjadi saat yang sukar bagiku.
Aku tidak begitu berdaya menahan hati yang pedih ini.

“Ya Allah..
Tenangkanlah hatiku..berikanlah aku kekuatan
dalam menanggung beban resah hati ini..”
Mungkin ini adalah ujian buatku agar hatiku lebih cekal.
Seandainya ujian ini mempunyai tujuan yang terbaik,
maka aku seharusnya redha dengan qada dan qadar ilahi.

Sungguh aku berasa amat payah menanggung
perasaan ini kala ia terjadi kepadaku.
Berbeza dengan situasi yang berlaku kepada teman-teman rapatku..
Aku dengan mudah memberikan mereka kata semangat..
Sedangkan apabila terjadi kepada diriku sendiri..barulah aku sedikit faham.
Tak semudah yang aku sangka..
Ternyata ianya perit.

Malam ini tidurku belum tentu akan lena.
Air mata ini tidak mudah untuk kering.
Hati ini belum tentu tenteram.
Esok belum tentu akan berubah.
Selagi aku rasa akan kesakitan hati ini..
Selagi itulah resah ini tidak akan hilang.

No comments:

Post a Comment

Check Your Love Meter