Wednesday, 26 December 2012

Rindu yang amat sangat

Nampak sangat blog nih dah lama tak buka. berbulan bulan sudah terbiar.
Bukan tiada cerita, tapi malas. haha
By the way.. banyak sangat yang berlaku sepanjang bulan bulan bulan nih.
Masih jelas di ingatan tentang hal ni..
Hari tu rasa sebak sangat sangat,
Coz dah lama tak balik kampung jenguk mama abah.
Apalagi.. dengan desakan perasaan yang amat rindu,
cuba telefon mama.. before calling, airmata memang dah mula nak jatuh..
dan bila call pastu dengar suara mama, mulut dah nak gagap..
tangan dah bergegar.. ayat yang mula keluar.."ma...k''
Hati tak tahan lagi.. menangislah jawabnya masa tu.
Even tak dengar mak nangis, hati ni tau yang mak pun mesti nangis sama dalam hati.
Tuhan saja yang tau. Sayang mama abah.

Tuesday, 21 August 2012

Tuesday, 31 July 2012

ACAPKALI

Kesedihan datang dalam pelbagai rasa. Aku sentiasa merasakannya sebagai sesuatu yang pahit. Menulis ini, hatiku teramat pedih. Kepedihan yang mendalam. Menyebabkan tanganku dingin, mulutku mulai tergigit.. sehingga air mata jatuh yang tidak akan ingin aku usap. Aku mahu tenang.. sesak dada ini makin bertalu. Biar aku khabarkan padamu bahawa aku cuma GADIS BIASA, aku bukan bidadari kayangan.. aku bukan rupawan dari hikayat dongeng yang sangat jelita.. aku cuma gadis biasa, hidupku pun bukan hanya indah dan bahagia. Biar aku ingatkan kamu, bahawa aku bukan bidadari yang turun ke bumi dengan kejelitaan dan kesempurnaan yang kamu impikan
Sungguh, aku BUKANLAH WANITA YANG SEMPURNA.. wallahualam.
Dear Usna, I just want to let you know that things will get better. Keep holding on just a little bit longer. It will be okay at the end, it is not the end yet.
So, don't let somebody make you feel low and down.

Thursday, 28 June 2012

Sincerely, I hate this feeling.

Honestly, I hold in a lot.
When I'm upset, I really don't like to tell anyone..
especially the person who made me that way.

I said I wouldn't hurt you, I didn't. So, why did you?
Just because I'm not crying.. doesn't mean I'm not sad.
No. You can't handle it. You just too stubborn to admit it.

I get mad because I care.

Sunday, 20 May 2012

Kau Beza

Sebak.
Hari hari ku lalui rentak rasa itu.
Menangis? Ya sudah sebati.
Aku semakin payah memahaminya.
Fikiran ku celaru. Sungguh.
Apa yang dapat aku gambarkan akan rasa ini.. perit untuk aku tahan.

Apa aku tidak penting?
Apa aku merimaskan?
Apa aku membosankan?
Tolong jangan.. aku penat.. aku..

Kini kau beza.
Kau seorang yang aku tidak kenal.
Tingkahmu buat aku terkilan.
Seringkali aku tahan perasaan,
Acapkali juga aku menangis dalam diam.
TANPA KAMU TAHU !

Thursday, 19 April 2012

R I N D U

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Sejuk. Aku merenung jauh.
Imbas kembali ceritera itu. Penuh magikanya. Senyuman dan tawa.
Namun bisakah aku ulang kembali seperti itu~
Perasaan ini terasa lain. Bukan macam dulu..
Dulu ia penuh gelak tawa.
Sedikit demi sedikit..ia seakan berubah. Kembalikan waktu itu untukku.
Aku rindu detik itu.
Jangan cantas kerinduan detik itu.
Aku ingin memutarkannya, untuk mengisi lembaran hari-hariku.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Wednesday, 18 April 2012

Dalam Indah Ada Peritnya

Kala hati memain peranan. Sudah, perit ingin di luah.
Kini, watak itu seakan lain. Harus apa hendak ku tanggung.
Dalam sembunyi, aku menangis. Mengetap bibir. Air mata terhambur jua.
Aku dilema.

Kini ku baru tahu..
Sesedar..rupa-rupanya ada insan lain di sana
Terkilan akan sikapku.
Aku sedih. Bahkan aku lagi terkejut.
Kerana..
Selama ini tanggapanku beza.

Aku mesti sabar.
Di sebalik semua ini,
Ganjarannya tentulah HIKMAH.
Mesti bertahan.

Walaupun pedih kenyataan yang ku terima..
Sesulit mana untuk aku bertahan.
Aku akan teruskan jua episod hidup ini.
Sekalipun dengan memakai topeng-topeng senyuman.

Saturday, 14 April 2012

Semua Orang Mahu Yang Terbaik


Benarlah kata orang, Hidup tidak begitu cantik jika pahit manis tidak bertandang.
Banyak mengajar erti hidup. Namun bukan mudah melaluinya.
Aku pernah menemukan senyum itu dalam mimpiku.. senyum yang lama ku tak jumpa dalam nyata hidupku. Hidup ini, aku banyak menangis, kadang-kadang perkara yang aku
Tak pasti pun menyebabkan aku seringkali menangis. Aku terlalu mengikut kata hati.
Aku punya impian sederhana. Impian itu adalah kegembiraan.

Hari ini, aku masih berusaha buat yang terbaik untuk mereka yang aku sayang.
Bukan juga untuk hari ini, bahkan hari hari seterusnya.

Hati masih seperti dulu.
“..Ya Allah, tolong jaga dia. Bahagiakan dia sebagaimana dia membahagiakan aku..”
“ Ya Allah, Kau limpahkanlah aku dengan kesabaran yang tiada
terbatas,
Kau kurniakanlah aku dengan sifat keredhaan,
Kau peliharalah lidahku dari kata-kata nista,
Kau kuatkanlah semangatku menempuhi segala cubaanMu..”

Wednesday, 28 March 2012

Hiba

Hari ini..
Saya begitu sepi.
Kicauan burung seakan faham luah hati saya.
Mampu tersenyum kecil, namun hiba.
Apa yang berlaku, masih kabur untuk saya faham.
Adakah saya terlalu sayang seseorang hinggakan perasaan saya sendiri
saya mampu ketepikan..
Saya lemah dalam konteks ini.
Saya berdoa kepada Allah swt
Agar masih ada manusia mampu faham apa yang saya lalui.
Semoga mereka tersedar akan hiba saya.
Sebelum saya pergi
Tanpa meninggalkan pesan buat selama-lamanya.

Thursday, 8 March 2012

Sebelum Baca, Mesti Ketawa Terbahak-bahak Dulu.

Assalamualaikum~tak jawab dosa, kalau jawab..sayang. haha
wahai si baik hati yang saya cinta,
Pengakuan yang kiut kan~ :)

Buat Si Sahabat

S A H A B A T
ku mohon kemaafan.
ku mohon kemaafan.
ku mohon kemaafan.

Aku tersentak,
terkumat kamit mencaci diriku sendiri.
telah banyak kesalahanku terhadap sahabatku.
Bayangku tergopoh gapah menghilang.
kesedaranku menghilang.
semuanya hilang.
maafkan aku sahabatku.

Demi Allah,
tingkah lakuku amat menyeksakan hatimu sahabat.
aku tahu.
tanpa hal yang aku sedari,
maafkan aku jika air mata membasahi pipimu
kerana kelakuanku.

S A H A B A T.
diri ini sedar, aku insan bukan bertatahkan ciri-ciri sahabat sejati.
aku bukan mereka.
tetapi aku jua dicipta eloknya oleh Dia Maha Pencipta.
tapi di kala ini, aku masih mencari erti-erti nilai persahabatan.
sahabat,
maafkan aku kerana merimaskan percaturan ini,
hingga buat kamu sesak berulangkali.

Saturday, 18 February 2012

MAS, Thank You So Much


Assalamualaikum.
Saya sering merindukan dia.
Walau tidak sepatah mungkin terucap.
Hati gementar. Bukan apa, ADA TEST..haha..next week.
SILA TITIP SAYA SEBARIS AYAT SEMANGAT.
Si baik hati yang saya cinta.

"chayo, chayo :-)......"
''Hehe..hati hati bawa kereta :-)..''

lebih dari cukup,
Saya tidak mampu berbuat apa apa.
Membaca pesan si baik hati yang saya cinta, saya tersenyum.
Terkadang mata berkaca. kerinduan.
Ada jutaan haru yang terikut serta. Air mata.
Terima kasih, itu sudah cukup untuk buat saya gembira.

.: whats going on :.

I wish he could make me happy on my bad days....

My tears are : When my mind and heart becomes flooded with thoughts..

I'm going to smile like nothing is wrong and pretend like it's not hurting me :)

Friday, 17 February 2012

Cabar Si Usna

Lalaalala..
Update update update
saya siok sendiri* peduli, belog saya kan.
Mau ada misi bha yang sebenar ini..haha
Plan tidak mau online itu muka buku punya laman. hahaha 3 hari? ya.
kalau dapat bertahan 3 hari, up tidak buka 1 minggu. haha.
kalau dapat tahan lagi..alang alang sebulan la kan..
eh eh eh..
Usna, saya cabar kau usna.

[Topik lain]
ehem ehem saya berdehem.
MALIN KUNDANG ! hahaa..ini perkataan yang berabis kami ketawa dulu.
Tidak tau napa, tapi lutchu. hahaha

Eh tiba tiba saya terfikir ini satu hal,
bikin geram.
Saya pun bingung pasal perangai orang.
lain lain.
Tidak sedar ka tu aa?
jangan suka kasi buruk buruk perasaan orang.[aik..hahaha..]
maksudnya disini..
apa apa pun yang kamu buat dalam hidup seharian,
sila hati hati..
mungkin kata kata kamu boleh menghiris hati orang lain.
Sila connect the tongue to the brain.
oopss..saya silap di situ, bukan buruk buruk perasaan..hahahaha

Saya tidak suka orang yang INJAK INJAK kepala orang lain.
mesti mau kasi kukuh benteng ni,
jangan biarkan orang macam tu lebih sempadan. haha
sabar sajalah.

Hehe..okay okay okay.
punya pacar ? ya harusss..haha
USNA - yang berterusan mengingatkan anda how much she cares about u
and how lucky she is to have u :)
tapi..Since i look so frivolous n clumsy,
i'm not the type of woman that parents usually like :)
sebenarnya, saya amat bimbang.

Wednesday, 15 February 2012

Saya Mesti Sabar

Macam mana situasi sekalipun, saya mesti sabar :')
macam mana keadaan sekalipun, saya mesti tahan :')
walaupun susah. payah. perit.
sudah jadi lumrah.
Buat baik dibalas baik. InsyAllah. Mudah-mudahan

Sunday, 12 February 2012

RANDOM#


Menangis. Ini reaksi spontan aku.
Titisan jernih yang ku kira lupus oleh hari-hari lalu,
Ternyata manja untuk dibuang.
Ya konklusinya MASIH SEGAR UNTUK TERHAMBUR.
Andai semua boleh merasa tingkah ini,
Pasti laman ini tidak akan ku cari..
Pasti tidak akan ku luah di sini..andai semua boleh.

“Usna..No. You don't have to say it”
Perasaan ini - it usually bothers me.
Pernah tak satu saat dalam ruang waktu yang awak ada...
awak terfikir tentang kesilapan dan kelemahan yang ada dalam diri saya?

Saturday, 11 February 2012

Anniversary

Happy Anniversary

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Alhamdulillah J
It’s been years
since we shared our first laugh.
Our first smile.

It’s been years..
And that feeling will never change.
What I felt for you is still the same.

Wish for relationship to be
maintained years and years more.
InsyaAllah J

Now my heart is dancing happy,
knowing that it’s been years J

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
“..Ya Allah,
Andai dia bukan untuk ku,
Andai dia bukan jodohku,
Maka berilah ganti yang lebih baik buatnya,
Berikanlah dia insan yang benar-benar terbaik buat kehidupannya,
Insan yang benar-benar mampu memimpinnya ke syurga-Mu,
Dan bantulah aku untuk memperbaiki diriku,
Agar aku kukuh dalam mencari cinta-Mu.
Amin..” J
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Tuesday, 7 February 2012

M.A.A.F

Sorry when I’m too much for you.
because I wanted to keep your eyes locked on me..
I’d often text you..i’m so clingy ! sorry L
I cares about your well being..
 I cares about you a lot..
 And my greatest fear is losing you.
I’d always cry when you say something slighty mean.
I can’t handle anything. I’m a crybaby !
I’d get jealous easily.
I’m so annoying !
Sorry L
I just wanted you to commit to me..
I  just wanted the guy I loves the most to love only me.
I just wanted the best for you..
I’m a girl that loved you like no one else could.
Think about it, when I’m too much for you..
I’m just wants the best for you.
Because to me YOU’RE the best.
If you don’t like something, talk to me about it.
You mean so much to me L

Saturday, 4 February 2012

Saya Kenal Diri Saya

Ini memang saya.

Entri jiwa-jiwa.
Ouuh please. Melibatkan perasaan nih. J
Okay serius. Jiwa amat bunga-bunga hari ini.

First and foremost. Sayang awak !
[kelihatan amat ehem-ehem di situ~haha]

Luahan ikhlas dari hati yang jujur.
Si gadis menyapa hujan,
Hajat hati mahu menitip rindunya buat sang kasih.
Begitu dalam hajat ini~
Hujan, Sila renyaikan kasih ini
Agar kasih di seberang sana bisa merasa
walau hanya sebesar zarah.

Luaran sentiasa ceria,
Biarlah dalamannya juga turut gembira.
Hati ini payah karenahnya.
Bermusim kalah panoramanya.

Yang pasti.
Saat si gadis sedih.
Keluarga jadi tawanya.
Sang kasih di sana jadi ukiran senyumnya.
Begitu hebat bukan?

Namun,
Meskipun si gadis tahu
ramai yang selalu ada saat jiwanya merintih sedih,
Tapi tidak ada satu pun manusia yang tahu dalam benaknya.

Meskipun seperti terlihat ramai yang ambil perhatian,
Sebenarnya hati ini selalu tersentuh
oleh dek kata orang.

*Maafkan saya jika keterlanjuran mana-mana bahasa kurang sopan.

Bajet Sangat..

Jika saya ada poket Doraemon, dah lama saya tampar muka kau.
omg. nampak macam samseng kan~hihi
Sebenarnya..amat geram disitu.
Geram dengan manusia yang suka meninggi diri.
Yalah kan..Bajet hot & MILLIONAIRE.
cehh..Itu money parents kau punya..

Monday, 30 January 2012

Mahu Menangis Sekuat Hati

Tiba-tiba rasa sebak.
Ingatkan hati ini bisa tabah.
Apa sebenarnya yang buat diri ini rasa macam tuh ?
Tidak disangka..boleh rasa macam ini.
Pernah suatu ketika..saya elak perasaan seperti ini.
Tapi sekarang..saya sendiri tidak dapat bantu.

Sunday, 29 January 2012

Bunga

Sekadar gambar hiasan.
Tapi hati ini ada kaitan ada sangkut paut dengan gambar di atas.
Hati saya berbunga-bunga. yes. Happy.

Hoho...Terminated

Broadband suda terminated !!!
haha..gembira sebab duit tidak kurang lagi dari akaun.
tapi fikir-fikir...tidak berbaloi itu "tusin" bayar oooo..huhu
1st time bayar kan..ok saja...sebab ke`siok`kan itu melanda.
tapi bila duit makin lama makin kurang......kapanas pulak !!
so, sudah fikir betul-betul,
jadi tindakan pun harap-harap betul la. haha
Sekarang..pinjam broadband orang lain saja.
haha. tumpang sekaki. tapi topik-topik bayar...tebal ni muka.
hoho..[jahat :p]

mama mama mama..sowie :)

Tuesday, 17 January 2012

Indah Cintaku

Nicky Tirta Feat Vanessa Angel - Indah Cintaku


Ku ingin kau tahu, ku ingin kau selalu
dekat denganmu setiap hariku
Sudahkah kau yakin untuk mencintaiku
Ku ingin hanya satu tuk selamanya

Ku tak melihat dari sisi sempurnamu
Tak peduli kelemahanmu
yang ada aku jatuh cinta karena hatimu

Cintaku tak pernah memandang siapa kamu
Tak pernah menginginkan kamu lebih
dari apa adanya dirimu selalu

Cintaku terasa sempurna karena hatimu
Selalu menerima kekuranganku
Sungguh indah cintaku

Sudahkah kau yakin untuk mencintaiku
Ku ingin hanya satu untuk selamanya

Ku tak (ku tak) melihat dari sisi sempurnamu
Tak peduli kelemahanmu
yang ada aku jatuh cinta karena hatimu

Cintaku tak pernah memandang siapa kamu
Tak pernah menginginkan kamu lebih
dari apa adanya dirimu selalu

Cintaku terasa sempurna karena hatimu
Selalu menerima kekuranganku
Sungguh indah cintaku
Sungguh indah cintaku, indah cintaku

Wednesday, 11 January 2012

1 Kata 4 Huruf

Assalamualaikum J
Hari rabu. 11 Januari 2012.
hidup seolah-olah terbeku disini.
jiwa seolah-olah terpasak disini.
Bukan tidak mahu mengalah..sering saja rasa itu ada.
Cumanya ikut hati mati, ikut rasa binasa…bertahanlah aku.
Kadang hati sedih..
Aku masih mampu memilih..
Memilih untuk terus tersenyum..
Walaupun aku mempunyai alasan untuk kecewa dan bersedih.
H  A T I
1 kata yang terdiri dari 4 huruf,
1 kata yang amat singkat akan tetapi menyimpan
sejuta gejala-gejala yang amat sulit ditafsirkan.
Kadang ia sepi, sedih, gundah, resah, senang,
kadang pula ia sakit yang teramat sangat.
Manusia dan Hati…ya, Itu sudah jadi norma.
Disebalik senyum dan tawa, siapa tahu andai mereka sedang bersedih..kan?
Semoga tabah senantiasa J

Sunday, 1 January 2012

My Resolution 2012

My 2012 resolution is to make
Lots of money and to be a great daughter.
Sorry mama abah~
Hmmm..
I have not given my parents much money L
No jewellery for my mama..
No nice shirt for my abah..
What is my dream job? I don't know.
Where can I find it? I don't know.
I'm feeling stressed now L
MESTI DAPAT KERJA TAHUN INI !
Kerja. Ya ! harus cari. Kehkeh~
Berusaha ! ya..

Tahun baru..semua baru~
Cuma 1 saja yang tidak baru [Mrs.gula-gula kissme sia~]
Haha J

Btw, I miss him.
[I try to keep the tears in and bite my closed lips]
Sabar sajalah~

Check Your Love Meter