Daisypath Anniversary tickers

Thursday 8 March 2012

Buat Si Sahabat

S A H A B A T
ku mohon kemaafan.
ku mohon kemaafan.
ku mohon kemaafan.

Aku tersentak,
terkumat kamit mencaci diriku sendiri.
telah banyak kesalahanku terhadap sahabatku.
Bayangku tergopoh gapah menghilang.
kesedaranku menghilang.
semuanya hilang.
maafkan aku sahabatku.

Demi Allah,
tingkah lakuku amat menyeksakan hatimu sahabat.
aku tahu.
tanpa hal yang aku sedari,
maafkan aku jika air mata membasahi pipimu
kerana kelakuanku.

S A H A B A T.
diri ini sedar, aku insan bukan bertatahkan ciri-ciri sahabat sejati.
aku bukan mereka.
tetapi aku jua dicipta eloknya oleh Dia Maha Pencipta.
tapi di kala ini, aku masih mencari erti-erti nilai persahabatan.
sahabat,
maafkan aku kerana merimaskan percaturan ini,
hingga buat kamu sesak berulangkali.

No comments:

Post a Comment

Check Your Love Meter