Daisypath Anniversary tickers

Saturday 10 September 2011

JIKA AKU PERGI...

Jika aku benar pergi, aku tahu pasti ada manusia terkedu, terkejut, akan berfikir sejenak kerana
pergiku tanpa dijangka.
Aku tahu. Sungguh..
Pasti ada insan mengingati memori kenangan sewaktu bersamaku. Namun tika saat itu tiba..adakah aku bisa berundur agar ia tidak terjadi ?? sungguh..hidup dan mati ditangan Allah.
Kita tidak boleh lari dari itu.
Namun ku pohon..andai aku pergi satu hari nanti..
Sedekahkan aku ungkapan doa-doa yang terbaik untuk ketenanganku.
Ku pohon..jangan ditangisi pemergianku kelak..
Kerana saat itu  aku tidak bisa menghentikan air mata kalian..
Aku memohon maaf atas kesalahanku kepada kalian..
Aku memohon maaf atas kekhilafan kata-kataku kepada kalian..
Halalkan segalanya yang pernah kalian hulurkan kepadaku..
Maafkan aku jika diri ini pernah membuatkan airmata kalian jatuh…
Maafkan diri ini jika tingkah laku ku pernah mengguris perasaan kalian..
dalam keadaan sedar mahupun tidak..
Aku memohon maaf andainya diri ini terkasar bahasa waktu berbicara dengan kalian.
Wahai kalian yang amat ku sayangi..
Kenangan kita tidak akan ku lupa.
Terlalu berat untuk aku buang.
Aku berterima kasih atas segala kasih sayang yang kalian berikan kepadaku.

Sesungguhnya Allah lebih tahu atas segalanya..
Andai aku telah pergi suatu hari nanti..
Ku mohon kalian redha.

Aku ingin meminta maaf seawal ini kerana aku takut tidak berkesempatan dihari kemudian.

No comments:

Post a Comment

Check Your Love Meter