Daisypath Anniversary tickers

Wednesday 20 July 2011

Apabila Kesunyian


Apabila aku kesunyian,
menimbulkan rasa resah dalam hati,
Remember the old story.
What happened..adalah normal dalam dunia ini.
Kadangkala gembira,
kadangkala bersedih,
Sukar untuk dilupakan.
Do I have to play with hurt feeling ?
Semua yang telah berlaku telah memberikan pengajaran dalam hidup ini.
Segala yang diimpikan atau diharapkan dalam hidup
bukanlah mudah untuk menjadikan ianya realiti.
Hanya bersabar.
Ini bukan sahaja dugaan untuk aku,
Tapi dugaan untuk orang lain.
Aku tidak tahu..\Bahawa kini aku terfikir akan perkara ini.
Aku memerhati sekeliling.
Pemandangan luas tidak bertepi.
Inilah hidup.
Ilusi gembira bukanlah satu benda yang kita
boleh laluinya setiap saat.
Ia juga boleh berubah.
Dan ilusi sayu dan sedih
juga bukan satu benda yang boleh
menghantui kita untuk selama-lamanya.
Kedua-dua ilusi ini ada pasang surutnya.
Dan hanyalah diri sendiri
yang mampu menjadikan ianya satu
ilusi kegembiraan atau kesedihan.
Inilah kehidupan.
Inilah perjalanan yang harus diterima realitinya.
Kita tidak dapat menjangka sesuatu berlaku,
namun kita masih boleh mengubah sesuatu yang lebih indah
untuk kita lengkapkan dalam kegembiraan hidup.

No comments:

Post a Comment

Check Your Love Meter