Daisypath Anniversary tickers

Sunday 16 October 2011

Aku.Saya.I.Me.Yoku

Dalam hidup..perlu ada belajar.
Belajar, belajar dan belajar.
Banyak benda. Banyak perkara. Banyak kisah. Banyak nostalgia.
Aku. Ya aku maksudkan saya, I, me, yoku….harus belajar.
Pelbagai perkara telah aku pelajari sepanjang hidupku.
Namun…kini……..
Ternyata aku harus belajar lagi..terus belajar.

Aku belajar melupakan mereka yang melupakanku.
Wow ! bunyinya agak kejam. Namun itulah aku. Prinsip aku. Bukan engkau..

Aku belajar memaafkan mereka yang menyakitiku.
Nah ! bait-bait ini agak manis sedikit kan..haha~
Sungguh. Aku benar-benar maksudkannya.

Aku belajar tersenyum saat fikiranku diundang kerumitan.
Kadang-kadang takdir menerpa aku dengan perkara tanpa diundang,
Memberi sesuatu yang tanpa ku rancang.
Aku terus belajar mengatasi kekangan ini.
Ya. Perempuan gemuk..anda boleh !

Aku belajar tidak membazirkan air mataku untuk perkara yang membuatku kecundang.
Sebenarnya, situasi tersebut memaksa diriku mengalirkan air mata.
Sulit untukku tahan sebenarnya.
Oleh itu, aku belajar untuk berfikir lebih jauh..hikmah.ya hikmah.
Kerana..setiap kesulitan..Pasti ada kemanisan bertandang.

Sungguh tidak ada yang salah.
Ianya ujian dari Allah swt.


No comments:

Post a Comment

Check Your Love Meter